VEELGESTELDE
VRAGEN over
Laadoplossingen

Heeft u een vraag over onze producten of diensten? Check dan onze veelgestelde vragen en vooral de antwoorden op die vragen natuurlijk! Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op! 

Qcharge parkeergarage 1
Wat is vlakbandkabel?

Een kabel, net als gewone kabel, met het verschil dat de aders naast elkaar liggen. Hierdoor hoeft er voor een las geen onderbreking gemaakt te worden in de kabel, maar kan er een zwart blok (aftakking) gewoon op iedere gewenste positie op de kabel geplaatst worden. De elektrische verbinding wordt gemaakt doordat er door de kabelmantel, direct in de kern geschroefd wordt met speciale contacten.

Kan ik zelf een laadstation kiezen bij het Qcharge laadsysteem?

Nee, om dynamisch laden mogelijk te maken is het noodzakelijk dat de laadpunten met elkaar communiceren. De Qcharge laadpunten spreken dezelfde taal.

Hoe snel is mijn auto opgeladen?

Het ZAPTEC Pro laadpunt kan tot en met 22kW laden. Hoe snel er geladen kan worden, hangt af van de snelheid waarmee uw auto kan laden, het aantal laadpunten wat is geplaatst, en het aantal aangesloten auto’s. Dit kan dus van moment tot moment verschillen. De installatie is zo opgebouwd, dat alle aangesloten auto’s zeker binnen 12 uur opgeladen zijn.
De meesten van u komen namelijk rond 18:00 uur thuis en gaan de volgende dag om 06:00 uur weer weg.

Kan iedereen laden op mijn laadpunt?

In zekere zin wel, maar de vraag is of u dat wilt! Wanneer een abonnement wordt afgesloten bij een backoffice-provider naar keuze, kan er met een pas geladen worden tegen het met de VvE afgesproken tarief. Wanneer u gebruik wilt maken van een laadpas van derden, of uw gast wilt laden op uw oplader is dit ook mogelijk. Vraag bij uw backoffice-provider naar de mogelijkheden.

Autorisatie middels een laadpas en/of druppel kunt u dus verplicht maken wanneer er een verrekening plaatsvindt. Dit zorgt er voor dit niet iedereen zo maar de stekker kan inpluggen om te laden.

Is opladen in een parkeergarage gevaarlijk?

Het Instituut Fysieke Veiligheid adviseert om laadpunten mode 3 en mode 4 toe te passen. Dit zijn laadpunten met speciale type 2 steker en ingebouwde laadregeling. Hier voldoet het Zaptec Pro laadpunt aan. Daarnaast zorgt een ingebouwde temperatuursensor er voor dat de laadsnelheid geregeld wordt binnen de toegelaten temperaturen.

Wat gebeurt er als een storing komt in mijn laadpaal?

De meeste problemen zijn op afstand te verhelpen. Vaak is een reset van het oplaadpunt al voldoende. Bij ieder laadpunt zit een ‘user manual’ waarmee de meeste problemen al getackeld kunnen worden.  Mochten de problemen zich op blijven stapelen kunt u beroep doen op uw backoffice provider om te onderzoeken of de problemen ontstaan tijdens autoriseren. Blijkt de fout of storing in de hardware te zitten kan er beroep worden gedaan op de installerende partij die in samenspraak met Qcharge op zoek gaat naar de oplossing.  Het ZAPTEC Pro laadpunt heeft een garantie van 5 jaar zodat u er zeker van kunt zijn dat deze aan uw verwachtingen voldoet.

Hoe kan ik een laadpaal bestellen?

Wanneer u in een gebouw woont waar de Qcharge vlakbandkabel al geplaatst is, hoeft u alleen maar een bericht achter te laten op de website. Wij zorgen ervoor dat er door één van onze voorkeurs installateurs contact met u opgenomen wordt voor plaatsing van uw eigen laadpunt. U hoeft vervolgens alleen nog maar contact op te nemen met de backoffice waar de VvE de laadpunten in beheer heeft voor afsluiten van uw abonnement.

Logo Qcharge

Heeft u vragen? Wij staan u graag te woord.

088 030 61 00 

hou mij op de hoogte!

Qcharge powered by Eleqtron BV © 2024